COMPARTEIX-NOS



SINDICACIÓ

Desembre 2013

ALQUIMIA - Alquimia

Grup: Alquimia de Alberto Rionda
Àlbum: Alquimia
Discogràfica: Mutus Liber
Data sortida: 29-11-2013

 

AlquimiaSorpresa doble. Mai hagués dit que en aquestes alçades m'enganxaria un disc com aquest, i més encara, no esperava tornar a sentir res signat per Alberto Rionda que tornés a olorar tant a power metal. No només això sino que en aquest projecte que ens presenta després de la desaparició d'Avalanch aposta sense cap mena de complex pel power més clàssic on podem trobar-hi tots els trets identitaris de l'estil, melodies, riffs i el saber fer tant reconeixible d'aquest músic alhora de composar i presentar-nos el material de nou amb la col·laboració de l'il·lustrador Luis Royo. Per si Avalanch en el seu moment no fos pràcticament el seu projecte particular ara queda més ben definit que mai ja que fins i tot se'ns presenta com "Alquimia de Alberto Rionda".

Com deia power metal amb majúscules des de la intro Mutus Liber que dóna pas a El lobo y el Arca amb el doble bombo a tot drap, les típiques melodies neoclàssiques i tota la épica d'un tema que durant 7 minuts que et descobreix el particular univers de Rionda en aquest disc acompanyat de notables músics com Chez García als teclats, Rubén Lanuza al baix i Leo Duarte a la bateria. Menció a banda mereix la feina de Isra Ramos a les veus, segurament molts de vosaltres sabreu de la seva feina al capdavant de la banda catalana Amadeüs que té dos discos al mercat i que havia treballat amb Rionda als Bunker Studios, però al meu parer es revela en aquest disc com un gran vocalista per l'estil amb un ampli registre. Dama Oscura segueix el mateix camí amb un toc simfònic als teclats i excel·lents veus i cors. Però no tot és velocitat i power metal pur per dir-ho així peces com Divina Providencia o Lagunas de sal ens presenten mitjos temps elegants plens de melodia, i parlant d'aquest terme no podia faltar una balada com Claro de Luna basada en la Sonata per piano n.º 14 de Ludwig van Beethoven.

La part final amb La Morada del Alquimista segurament és la part més personal i alhora versàtil del treball recuperant certs elements folk i progressius recordant époques no tant llunyanes. Cabala XIII és la fi instrumental que et deixa amb ganes de tornar a començar pel primer tema i no donar descans al reproductor. Cal descobrir-se de nou davant del talent d'Alberto Rionda, composant, tocant, produïnt i quasi fent el que vulgui en el món de la música.