Testament PDF Imprimeix

Apolo (Barcelona)

25 / 06 / 2008

Durant els anys, i ja són uns quants seguint i gaudint de l'escena del heavy metal, un ha pogut aconseguir veure en directe quasi totes les bandes que més m'han motivat en qualsevol sentit. Fins i tot aquelles que han estat desfetes gràcies a les prolífiques reunions dels darrers temps i que sembla no tenen fi. M'atreviria a dir que ja són poques les que em queden i ara que encara puc doncs satisfer aquest petit plaer dons no me'n sé estar..

TestamentEn aquest calorós dia de juny era una de les ocasiones esmentades. Ja que en els darrers anys se m'han escapat en festivals i ara que han tornat amb totes les de la llei, disc inclòs, no volia deixar perdre l'ocasió i un cop més toca fer camí cap a la ciutat de Barcelona per veure Testament.

Està despertant força expectació, dins l'àmbit que li correspon evidentment, aquesta etapa del grup. Més encara si tenim en compte que ho fan amb la formació original menys a la bateria on trobem al gran Paul Bostaph, així doncs quasi que millorem amb el canvi.

Un cop dins la sala i mentre s'anava omplint, va acabar omplint-se però estant ben amplis, vaig constatar que el ball i confusió a la que ens havien portat a tots amb els teloners va ser descomunal. Primer es va anunciar la gira amb Death Angel, posteriorment resulta que aquests toquen com a caps de cartell el diumenge anterior a Barcelona i apareix com a teloner Sandalinas. Al final res de res. Els desconeguts per mi Satrapa ja tocaven quan vaig entrar i el que en vaig poder veure no em va decebre. Poc a veure amb el thrash dels americans però amb una força patent.

TestamentFinalment, Testament. Amb la intro de rigor apareixen amb al reconeguda Over the wall i un so força alt de volum que es va mantenir durant tota l'actuació fent que molts cops es fes aquell efecte bola que tots coneixem. Tot i així tampoc no va ser excessiu. Es notava que el concert era esperat per la reacció dels presents, a més, ens van oferir un reguitzell de clàssics que ens va deixar amb una bona rialla, segurament per compensar els anys d'absència. Així doncs, van sonar Into the pit, Apocalyptic City, Practice What You Preach, The New Order i Electric Crown. Chuck Billy continua mantenint aquella veu atronadora, Eric Peterson exercint amb la solvència habitual, Alex Scholnick posant el punt de qualitat..., en fi, la banda al complert a gran alçada.

És en aquest punt que escoltem nou material amb More than meets the eye però ben aviat tornem a èpoques pretèrites amb Low o Trail of tears. Els temes del darrer treball The formation of damnation no van baixar gens el nivell del concert com va demostrar la següent Hechman's Ride però encara és aviat per enfrontar-se cara a cara per exemple amb les següents Souls of black o The preacher amb el que finalitzaven abans del bisos.

Justet una hora en aquell moment. Ja ens esperavem el que va passar. Efectivament la banda va tornar per fer quatre temes més finalitzant amb dos clàssics com Alone in the dark i Disciples of the watch però crec que molts ens vam quedar amb un pam de nas a l'hora i vint de començar que ja enfiléssim el camí cap a casa.

Ja comença a ser massa habitual que les actuacions en sales ens ofereixin un minutatge tant escàs al preu que estan les entrades. Ja no entro en les circumstàncies de cada banda però crec que per fer al menys una hora i mitja encara estan en prou forma.

Malgrat tot, un plaer veure per primer cop aquesta referència del thrash metal de tots els temps, espero que no sigui l'últim cop.


Setlist TESTAMENT:

Intro/ Over The Wall
Into The Pit
Apocalyptic City
Practice What You Preach
The New Order
Electric Crown
More Than Meets The Eye
Low
Trail Of Tears
Henchman’s Ride
Souls Of Black
The Preacher
____________

DNR (Do Not Resuscitate)
3 Days In Darkness
Alone In The Dark
Disciples Of The Watch

 

                                                                                                                                                                        Text: Albert Perera

                                                                                                                                                                         Fotos: Carlos Oliver